tisdag 24 augusti 2010

Keepin' it real

Har legat lite på latsidan under dessa semestertider... inte för att jag haft mycket till semester, men väl annat som kommit i vägen så som jobb, vinkvällar och lite festivalande.

Har lämnat min båt åt sitt öde tills nästa sommar. Vemodigt är nog ett bra ord här, ett av de absolut roligaste arbeten jag haft! Dock blir det nog lite extrajobb på de andra fartygen under skolgången!

Höstterminen närmar sig och den 1 september drar juridiken igång... Saknar verkligen några goingar från klassen nu som jag inte sett på hela sommaren!

Min Hanna ska emigrera till NY och det är med blandade känslor... Funderar på att låsa in henne i mitt badrum de närmaste åren, nära och bra! Å andra sidan blir det nog rätt grymt att åka dit och hälsa på... Dock vet jag inte om en resa till NY en gång om året väger upp ett gött promenadavstånd i gbg....

Just nu försöker jag planera in en tripp inåt landet, vet inte riktigt hur det går med det.... Min kära mor frågar varje dag om jag inte ska komma hem snart, ja säger jag, men jag vet inte när.... Måste ju hinna träffa alla på en och samma gång känns det som... mina tjejer, familjen, mormor och farmor och farfar, och så mamma som jag är ganska så säker på tycker att hon förtjänar en egen kategori, för när hon säger "kom hem så vi får träffa dig lite" så menar hon egentligen "kom hem så jag får se att du är hel, ren och äter som du ska". Men om allt går som det ska så dröjer det inte länge innan jag är "hemma" igen, även om det bara är för några dagar...

Dödens trött idag asså, satt uppe hela natten igår hos Hanna och tittade på "When a man loves a women"...gråtkalas säger jag bara... Sen att Hanna pratar i sömnen big time gjorde det ju inte lättare att sova... "Får jag inte röra utan att fråga? Det respekterar jag.... Eller gör jag?"


1 kommentar:

  1. Den där Hanna verkar vara en fin och rar tjej! Tänk att hon vill ha dig hemma hos sig en hel natt, all cred till henne! Men så sött att prata i sömnen då.. Inte konstig om man moffar Thai och godis till döds ;)
    Man får inte låsa in folk i badrummet Ellinor, speciellt inte ditt badrum (sanitär olägenhet). Du ska se att Hanna är nog ganska ledsen i hjärtat för att inte längre ha dig 12 min ifrån sin dörr, men det får du såklart ta med henne! Jag vet, köp lite godis och knacka på hos henne imorgon så blir hon säkert glad.

    Må gott/ Anonym

    SvaraRadera