tisdag 22 juni 2010

Bitterljuvt

Så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen, blir lätt så efter mycket jobb och speciellt om man måste gå upp halv fem varje morgon. Men jag klagar inte, jag har ett sjukt roligt jobb!

Lågkonjunktur i all ära, det går alltid att få jobb om man vill, det handlar bara om hur bra du är på att sälja in dig själv och hur bra du klarar av att samarbeta och arbeta nära inpå andra människor. En anställningsprocess går nämligen inte ut på att välja ut de människor du vill ha kvar, utan i första hand att sortera ut alla som inte uppfyller kraven. Det går 85 personer i min klass och alla vet detta likaväl som jag. Men ca 10 st av dem kommer aldrig att få jobb som personalvetare eftersom de saknar karisma, social kompetens och engagemang i sig själva. Det spelar egentligen ingen roll vilka förkunskaper du har om du inte har personligheten för jobbet. Man måste tro på sig själv, gå in med lite power!

Och på tal om power, de flesta matbutiker kunde ju tänkt till lite extra på just det när de anställde sin personal... fan så trött jag är på bittra kassörskor och butiksbiträden som är trötta på livet och skiter fullständigt i att kunderna är dem som betalar deras lön! Bara för att du är 40+ och har jobbat på ica hela ditt liv så vill jag inte behöva dras in i en atmosfär av bitterhet varje gång jag ska köpa en liter mjölk!



Nej nu ska jag slå på en film med mina killar, Ben och Jerry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar